2016年もありがとうございました。

今年は環境の変化が様々に降りかかり(もちろん、自分で選択したものもある)ここ数年にない激しい一年でした。自分にとって、来年から、つまりは明日からということですが、何が起こるか想像もつきません。ワクワクしていますが、同時に不安です。

2017年は素数。一つ前の素数は2011年。この年に私は鳩の街通り商店街に事務所を構え様々な活動に関わるようになりました。1979年に私は生まれましたが、これも素数でした。1987年、これも素数ですが、偶然にも私が初めてスカートをはいた年でもあります。

必要以上に意味を持たせることを私は避ける傾向にありますが、2017年には何かまた1つ大きな決断を行うんじゃないでしょうか。なんてね。

2017年もどうかよろしくお願いいたします。鳩の街通り商店街を、39アートin向島を、すみだ川ものコト市を、「墨東まち見世」アートプラットフォームを、すみだ中小企業センターで最後まで行う予定のアーティストのための工作機械ツアーを、私を、私が関わっている人々や出来事を、どうかよろしくお願いいたします。

Through this year, environmental changes had fallen variously (of course, there are things I’ve chosen by myself). It was a fierce year not in recent years. For me, from next year, that is to say from tomorrow, I can not imagine what will happen. I'm excited, but at the same time I am anxious about next year. 2017 is a prime number. The previous prime was 2011. In this year I began to engage in various activities with an office in the shopping street, Hatonomachidohri shopping street. I was born in 1979. This number was also a prime number. The next prime number was 1987, and it was also the year when I wore a skirt for the first time. I tend to avoid making it more meaningful than necessary, but in 2017 I will do something a bit again.

I look forward to your continued good will in the coming year.



コメント